المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تقرير عن(تلوث المياه) (water pollution)



ايمن
13-11-2008, 03:06 PM
.:: Water pollution ..::

Water pollution is the contamination of water bodies such as lakes, rivers, oceans, and groundwater caused by human activities, which can be harmful to organisms and plants which live in these water bodies.
Although natural phenomena such as volcanoes, algae blooms, storms, and earthquakes also cause major changes in water quality and the ecological status of water, water is typically referred to as polluted when it impaired by anthropogenic contaminants and either does not support a human use (like serving as drinking water) or undergoes a marked shift in its ability to support its constituent biotic communities. Water pollution has many causes and characteristics. The primary sources of water pollution are generally grouped into two categories based on their point of origin. Point-source pollution refers to contaminants that enter a waterway through a discrete "point source".
Examples of this category include discharges from a wastewater treatment plant, outfalls from a factory, leaking underground tanks, etc. The second primary category, non-point source pollution, refers to contamination that, as its name suggests, does not originate from a single discrete source. Non-point source pollution is often a cumulative effect of small amounts of contaminants gathered from a large area. Nutrient runoff in storm water from sheet flow over an agricultural field, or $$$$ls and hydrocarbons from an area with high impervious surfaces and vehicular traffic are examples of non-point source pollution. The primary focus of legislation and efforts to curb water pollution for the past several decades was first aimed at point sources. As point sources have been effectively regulated, greater attention has come to be placed on non-point source contributions, especially in rapidly urbanizing/suburbanizing or developing areas....

The specific contaminants leading to pollution in water include a wide spectrum of chemicals, pathogens, and physical or sensory changes. While many of the chemicals and substances that are regulated may be naturally occurring (iron, manganese, etc) the concentration is often the key in determining what is a natural component of water, and what is a contaminant. Many of the chemical substances are toxic. Pathogens can produce waterborne diseases in either human or animal hosts.
Alteration of water's physical chemistry include acidity, electrical conductivity, temperature, and eutrophication. Eutrophication is the fertilization of surface water by nutrients that were previously scarce. Water pollution is a major problem in the global con$$$$. It has been suggested that it is the leading worldwide cause of deaths and diseases, and that it accounts for the deaths of more than 14,000 people daily.



وتقبلوا تحياتي اخوكم


ايـــــمــــــن

ايمن
27-11-2008, 11:06 PM
شكله التقرير مو عاجبكم

عاشقة فالديفيا
28-02-2009, 06:00 PM
مشكور يا ايمن

بشوره الشطوره
28-02-2009, 07:17 PM
ثانكس خيووو

بنوتة الأمارات
27-10-2009, 08:47 PM
على عمووم مشكور يعنيي ممكن تخلي بالعربي انه بل انجليزي محد يباه

كاسر الأمواج
09-11-2009, 10:40 PM
مشكوووووووور

زمردة هالعالم
14-11-2009, 04:03 PM
على عمووم مشكور يعنيي ممكن تخلي بالعربي انه بل انجليزي محد يباه

التلوث.. : :

بنوتة الامارات هذه هو نفسة بس مترجم بالعربي


تلوث المياه وتلوث المسطحات المائية مثل البحيرات والأنهار والمحيطات ، والمياه الجوفية الناجم عن الأنشطة البشرية ، التي يمكن أن تكون مؤذية للكائنات الحية والنباتات التي تعيش في هذه المسطحات المائية.
على الرغم من الظواهر الطبيعية ، مثل البراكين ، وازدهار الطحالب ، والعواصف ، والزلازل أيضا أن يسبب تغيرات كبيرة في نوعية المياه ، والوضع البيئي في المياه ، والمياه ، وعادة ما يشار إليه على أنه ملوث عندما تنال من الملوثات البشرية وإما لا يعتمد على استخدام الإنسان) مثل العامل بوصفه مياه الشرب) أو يخضع تحولا ملحوظا في قدرتها على دعم المجتمعات المحلية المكونة لها الأحيائية. تلوث المياه إلى العديد من الأسباب والخصائص. المصادر الرئيسية لتلوث المياه عموما فئتين استنادا إلى نقطة انطلاقها. نقطة التلوث الناجم عن الملوثات التي تشير إلى دخول الممر المائي من خلال المنفصلة "مصدر" نقطة.
أمثلة على هذه الفئة تشمل عمليات التصريف من محطة معالجة مياه الصرف ، التساقطات من المصنع ، أو تسرب خزانات تحت الأرض ، وما إلى ذلك والفئة الثانية الابتدائية ، غير نقطة مصدر التلوث ، ويشير إلى أن تلوث ، كما يوحي اسمها ، لا تنبع من نفس واحدة مصدر منفصلة. غير نقطة مصدر التلوث غالبا ما يكون الأثر التراكمي لكميات صغيرة من الملوثات التي تم جمعها من منطقة واسعة. المغذيات في جولة الاعادة من تدفق مياه الأمطار ورقة أكثر من الحقول الزراعية ، أو $ $ $ $ ليرة سورية والهيدروكربونات من منطقة مرتفعة مع الأسطح منيع وحركة مرور المركبات هي أمثلة على المصادر غير المحددة التلوث. ينصب التركيز الأساسي للتشريع ، والجهود المبذولة للحد من تلوث المياه على مدى العقود العديدة الماضية لأول مرة تهدف إلى مصادر نقطة. كما تشير المصادر قد تم تنظيمها على نحو فعال ، وزيادة الاهتمام قد حان لتوضع على المساهمات غير مصدر نقطة ، وخاصة في المتسارعة التحضر / التمدن أو المناطق النامية....

الملوثات المحددة التي تؤدي الى تلوث في المياه وتشمل طائفة واسعة من المواد الكيميائية ومسببات الأمراض ، والتغيرات الجسدية أو الحسية. في حين أن العديد من الكيماويات والمواد التي تنظم قد يكون طبيعيا (الحديد والمنغنيز ، الخ) وغالبا ما يكون التركيز الرئيسي في تحديد ما هو العنصر الطبيعي من المياه ، وما هو من الملوثات. العديد من المواد الكيميائية السامة. مسببات الأمراض التي تنقلها المياه يمكن ان تنتج إما يستضيف في الإنسان أو الحيوان.
تغيير المياه في الكيمياء الفيزيائية تشمل الحموضة ، التوصيل الكهربائي ، ودرجة الحرارة ، وزيادة المغذيات. التخثث هو التسميد من المياه السطحية عن طريق المواد الغذائية التي كانت شحيحة. تلوث المياه هي مشكلة رئيسية في $$$$. يخدع العالمية فقد قيل انه هو السبب الرئيسي في جميع أنحاء العالم من الوفيات والأمراض ، وأنه يمثل في وفاة أكثر من 14،000 شخص يوميا.

غزالة الإمارات
07-12-2009, 11:08 PM
مشكور ابن عمي

غزااااال الإمارات
12-12-2009, 01:59 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور

طيور المهاجرة
27-03-2010, 04:06 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور
مشكور وووووووووووووووووووايد

ضوحة
02-05-2010, 07:07 PM
تسلمين ع الموضوع يالغالية والله يعطيك العافية

(حمد)
02-05-2010, 09:58 PM
شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

سفير الجتبي
12-05-2010, 10:22 PM
شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

وردهه
13-05-2010, 01:40 AM
شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ...